Kraków zapłakany deszczem…

Wybraliśmy się do miejsca, gdzie odnieść można wrażenie, że niemal wszystkie kamienie mówią o polskości.

31 marca 2015 r. Kraków stał się celem naszego kolejnego wyjazdu, jako uczestników Kółka regionalnego przy ZS-P w Witkowicach.

Towarzyszyli nam opiekunowie: pani Urszula war muz-Raś i pan Kazimierz Witold Nowakowski oraz pani Inez Pełka – nasz przewodnik. To szczególne spotkanie z naszą historią ukazywała nam przybliżając nie tylko dzieła sztuki, ale przede wszystkim ludzi.

IMG_0216 IMG_0214 IMG_0213

Wawel przywitał nas niespotykaną w tym miejscu ciszą środy wielkiego tygodnia, w której był czas by zadumać się nad fundamentami świątyń, których od czasów austriackich nie ma już na tym miejscu. Lekcja muzealna w wawelskiej zbrojowni przeniosła nas w epokę dam i rycerzy. Przypomniała o zapomnianych cnotach i rycerskim kodeksie. Katedra, przez związane z nią postacie, pokazała związek między świętością i codziennością. Miedzy tym co boskie i świeckie zarazem. Przy sercu dzwonu Zygmunta wypowiadaliśmy swoje życzenia, by następnie przy grobach wielkich polaków doświadczać wielkości i kruchości ludzkiego życia. Święty biskup Stanisław, święty Jan Paweł II, święta Jadwiga, król Stefan Batory, Józef Piłsudski, prezydent Lech Kaczyński i wiele innych postaci, na które w szczególny sposób zwróciliśmy naszą uwagę. Oddaliśmy im cześć odmawiając modlitwę przy grobie prezydenta L. Kaczyńskiego.

IMG_0225 IMG_0227 IMG_0230
Stanisław Wyspiański i kościół oo.franciszkanów. Święty Jacek Odrowąż i kościół oo.dominikanów z długimi kolejkami do sakramentu pojednania w ponoć zlaicyzowanym Krakowie. Kościół Mariacki i kościół św.Wojciecha z modlącymi się o odnowę moralną mieszkańców swego miasta, sukiennice, rynek to kolejne miejsca, jakie odwiedziliśmy. A przez cały czas w różnych miejscach trafialiśmy na ślady Wita Stwosza.

Ogromna dawka strawy duchowej, deszcz i wiatr spowodowały konieczność spożycia strawy dla ciała. Naszą energię uzupełniliśmy „U babci Maliny”.

Była to wyjątkowa trasa wycieczkowa dzięki pani Inez Pełce, której serdecznie dziękujemy. To drugie nasze spotkanie i mamy nadzieję, że nie ostatnie.